Dumma busschaförer och dålig sjukvårds presonal!

Idag har jag varit med C      :) Vi var hoss henne och gjorde..öhmm.. mkt x) Sen skulle vi cykla till mej. När vi komm till busshållplatsen så kom bussen just då och en gammal man klev av. Han hade en rullator och var mkt mkt vinglig. Det var en trortoar kant och den gammla mannen- låt oss kalla honnom Åke- föll in mot bussen precis som bussen var på väg att fara. Som tur var så märkte busschafören det, han stannade och hjälpte Åke upp mot kanten. Åke hade ingen kraft och rammlade baklänges ;O Då sa busschafören till oss ; Ta hand honnom flickor, jag har inte tid, JAG FATTAR INTE VAD HAN TÄNKTE MED ;O C sprang och hämtade sin mamma, och jag stod kvar där ensam med Åker som en idiot ;O Sen kom två ungdommar som hade sett det fram. Vi kommfram till att ; Åke hade ont i ryggen och tog starka mediciner. Han var full och bodde minst två km bort. Han ville inte ha nån ambulans men vi ringde ändå. På sjukhuset (eller vars det nu var) så sa dom att dom hade alla ambulanse och poliser ute och kunde inte skicka ngn ;O.Vi fick ialf upp honnom, sen for vi iväg och lät dom vuxna ta hand om det. Jag hopppas det gick bra för Åke ;/



Ta hand om er! /F

Kommentarer
Postat av: Linnea

OMG! Vilket, eh vilket äventyr?! Amän seriöst hur ofta händer det lixom?! :'o Men jag tyckte typ synd om " åke " :o Hoppas det gick bäst (:

2009-05-30 @ 18:37:08
URL: http://lillnean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0